reklama

Alergia, jej funkcia a príliš jednoduché riešenie

... prvé čo si všimla boli tulipány na stole a ... hneď začala kýchať. Som alergická na tulipány, daj ich prosímťa preč. Pozrela som nechápavo na ňu a hovorím jej Leni, tie tulipány sú umelé!.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Pár rokov späť som počul zaujímavú príhodu. Návšteva mala prísť, tak som prichystala chlebíčky, nachystala stôl, tak ako sa mi páči. Keď Lenka prišla a vošla medzi dvere, prvé čo si všimla boli tulipány na stole a ... hneď začala kýchať. Som alergická na tulipány, daj ich prosímťa preč. Pozrela som nechápavo na ňu a hovorím jej "Leni, tie tulipány sú umelé!". 

Čo je alergia?

Zdroj wikipedia : Alergia je prehnaná, neprimeraná reakcia imunitného systému organizmu na látky, s ktorými sa bežne stretávame v našom prostredí.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Bol rok 2013, pekný slnečný jarný deň, keď som narazil na prácu Hallboma a Smithovej. Imunitný systém má schopnosť sa učiť a robí to celý život. Pri alergii - dobrá správa je, že Vaša imunita funguje, zlá správa, že funguje keď netreba. Predstavte si imunitný systém ako súkromnú armádu, ktorá chráni telo. Kedykoľvek idú vojaci do boja, aby chránili svoju vlasť, následok boja je spúšť, krátery, zničený povrch ..., po ktorom nasleduje znova obnova zničeného prostredia. 
Imunológ Dr. Michael Levi hovorí, že alergia je ako fóbia imunitného systému. Imunitný systém sa akoby zľakne a bráni telo proti "bezpečným" látkam. Niečo ako keď pošlete armádu na cvičenie bombardovať nejaké územie. Či tam je nepriateľ alebo nie, škody v prostredí zostanú. 
Urobili zaujímavý experiment. Alergikov usadili, povedali im nech relaxujú a potom si mali predstaviť, že sú v prítomnosti alergénu. Experiment ich šokoval. Takmer všetci cítili príznaky alergickej reakcie aj keď alergén nebol v ich blízkosti.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pýtal som sa známych, kamarátov, aj lekárov: Je alergia vyliečiteľná?

Dostal som niekoľko odpovedí:
"NIE, alergiu má človek do konca života".
"Je to dlhodobé liečenie pomocou liekov, zmenou stravy, alebo vyhýbanie sa stresu"
"Je to o psychike, stres, ÁNO je vyliečiteľná".
"Ja som mal alergiu a už nemám, sama prišla, sama odišla"

Z množstva článkov a vyjadrení odborníkov, ktoré popisujú danú problematiku, som hľadal tipy, rady, ako si s alergiou poradiť. Tu je niekoľko rád:
- vyhýbať sa alergénu - jednoduché riešenie - obchádza problém

- navštíviť alergológa
- očkovanie - rieši problém
- zmena stravy - obchádza/môže vyriešiť problém
- vyhýbať sa stresu, alebo naučiť sa ovládať stresové situácie - obchádza/môže vyriešiť problém
- dlhodobá zmena prostredia (práca, domov ...) - obchádza/môže vyriešiť problém
- lieky tlmiace imunitný systém - pravdepodobne najhoršie dlhodobé riešenie (môže zachrániť život) - imunita bráni telo keď netreba a liek tlmí imunitu
- biorezonancia - neobchádza problém - rieši problém
- placebo - môže vyriešiť problém

Iste je mnoho iných metód, ktoré efektívne riešia problém s alergiou, o ktorých som zatiaľ nepočul.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Moje experimenty

Keďže niesom expert, len zvedavec, ktorý nechápe ako môže umelý tulipán spustit alergickú reakciu, tak som začal experimentovať s metódami mne dostupnými. Prvá je placebo.

wikipedia - Placebo (lat. placeo = páčiť sa) je zámerne neúčinné liečivo. Používa sa pri testovaní účinnosti liekov, keď sa jednej skupine pacientov podáva účinné liečivo a druhej neúčinné. Placebo vzhľadom a chuťou pripomína normálny liek (verum). Často dochádza k placebo efektu, keď sa pacient, ktorému sa podáva placebo, vylieči, pretože verí, že mu podávajú účinný liek a organizmus zmobilizuje vlastné rezervy. Toto je niekedy využívané v psychiatrii, keď veľká časť choroby je psychogénna. Výskumom bolo dokázané, že čím väčšia je tableta, tým lepšie placebo pôsobí, a taktiež čím je tableta farebnejšia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama


Placebo je úžasná možnosť, ktorá mi pripomína rozhovor s kamarátkou. 
Kamarátka: Potrebujem si ísť pre liek na Alergiu. 
Ja: Alergiu? Akú? 
Kamarátka: Niekedy ma svrbí koža a neviem z čoho, ale mám liek a keď si ho dám tak svrbenie prejde. 
Ja: To je super, čo je to za liek? 
Kamarátka: Taká pilulka, čo sa rozpustí vo vode a len to vypijem. 
Ja: Wow, chceš sa niečo naučiť? 
Kamarátka: Jasne :) 
Ja: Cítiš to svrbenie? 
Kamarátka: Ano 
Ja: Vzal som ju do kuchyne a položil pred ňu pohár čistej vody 
Kamarátka: A? 
Ja: Predstav si že máš v ruke tú pilulku, tak živo ako dokážeš, doslova ju možeš cítiť v rukách 
Kamarátka: Hehe anooo , vidím ju, aj cítim :))) 
Ja: Hoď ju do vody a pozri sa ako sa rozpúšťa a všimni si ako sa voda zakalila 
Kamarátka: Anoo mám 
Ja: Zamiešaj a vypi (používa schopnosť halucinovať, že mieša a vidí zakalenú vodu) 
Kamarátka: (mieša, pije) 
Ja: A? 
Kamarátka: Si robiš srandu? prestalo to ... (počas nasledujúcich týždňov, zopár krát užila liek, potom jej prišlo jednoduchšie použvať tú metódu a po roku svrbenie ustúpilo na minimum) 
Pod rúškom placebo je pravdepodobne skrytý ohromný potenciál zdravia. Škoda, že je zakopaný v názve, ktorý má nešťastný vedľajší význam - PLACEBO - nemalo by byť účinné.
 

Hallbom a Smithova - proces proti príkladu (proces alergie)

Rok 1990. Hallbom a Smithova položili zaujímavú otázku. Ak má imunita schopnosť sa učiť, ako naučíme imunitu novej reakcii? Vieme, že stačí na alergén myslieť a reakcia sa dostaví. A zvládli to. Vytvorili približne 15 minútový proces, v ktorom človek myslí na alergén a potom na niečo čo je podobné alergénu - pričom má normálnu reakciu. Doslova povedali imunite "hej imunita, toto, je ako toto, to znamená sme v bezpečí, OK" a nauč sa to! Ako som prečítal celý návod, povedal som si: Wow, to vyzerá jednoducho, to musím skúsiť. Keďže alergikov máme stále viac, nájsť jednoho, ktorý by vyskúšal 15 minútový experiment, sa mi podarilo rýchlo. Naučil som sa návod naspamäť a išli sme nato. Po procese sme boli obaja skeptický, či bude fungovať. Ďalší deň Braňo hovorí, nekýchal som, ani oči nesvrbeli!!! Zimomriavky po tele, užasnutý hovorím "to vážne???". Naozaaaj :). Skeptik vo mne, ok, počkajme ešte pár týždňov, čo sa bude diať. Prešiel rok a výsledok pokusu bol nasledovný. Za celý rok, zobral zodac dva krát, namiesto denného užívania. Mmm slušný výsledok na 15 minútový rozhovor. Som zvedavý ako natom bude ďalší rok. Hned na začiatku jari sa alergia vrátila a tak som bol zvedavý, čo Braňo spraví. Dúfal som že prekvapí, príde späť a povie "hej je späť, čo teraz?" "Hm... ďalších 15 minút?" Tentokrát ma neprekvapil a išiel si po lieky alergológovy a ja som sa nepýtal, rešpektujúc jeho rozhodnutie. Stále mám otázniky v hlave, prečo sa alergia vrátila, možno stačilo pridať 2 minútky, možno moje schopnosti ... ... ?
Odvtedy som skúsil aplikovať návod približne 10 krát, z ktorých bol pozitívny výsledok 3 krát - to znamená - bez alergickej reakcie, prípadne so zanedbateľnou reakciou. V návode bolo písané, že funguje v prípadoch, kedy osoba vie presne načo je alergický. V tom momente som nechápal čo tým myslia - alergik predsa musí vedieť načo je alergický. Ako zisťujem, na toto polovica alergikov nevie odpovedať! Štyria z desiatich povedali, že majú alergiu "celý život" a nevedeli presne povedať, načo sú alergický. Typická odpoveď bola "mám alergiu vždy na jar" "pel", "kvety". A v skutku, nedokázali (moje schopnosti v tej dobe boli na inej úrovni) sme identifikovať čo presne spúšťa nežiaducu reakciu - kvety, ktoré? púpava je neviem, tulipán neviem ... ? Všetky tri úspešné aplikácie návodu mali spoločné, že alergik presne vedel načo je alergický.

Na záver ... 1. pýtal som sa odborníkov, či poznajú proces, ktorý som skúšal. Odpovede si viete domyslieť, nakoniec, kto z Vás by veril, že imunitu môžeme naučiť novej reakcii za pár minút, prípadne hodín? 
*2. alergia je multimiliónový biznis a akékoľvek jenoduché vyriešenie by mohlo mať vážne následky pre ekonomiku :) 

Zdroj: wikipedia * Zdroj: Dilts R., Hallbom T., and Smith S., http://www.nlpu.com/Patterns/pattern9.htm, v ANGLICKOM JAZYKU!!!

Igor Guriš 9.9.15.10:10

Igor Guriš

Igor Guriš

Bloger 
  • Počet článkov:  20
  •  | 
  • Páči sa:  0x

http://www.igorguris.skMojim cieľom je písanie užitočných informácii o komunikácii. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu